Världens minsta Lucia

ja... kanske är jag det, vem vet? I lla fall är jag den sötaste, det har alla sagt till mig idag.
Mamma väckte mig tjugo över sex, klädde på mig och sen åt jag frukost vid tv:n och tittade på Luciamorgon. Sen tog vi bussen till Önnestad och firade Lucia på Mammas gamla jobb. Det var ett jättefint Luciatåg! De sjöng fint och var jättefina att titta på. Jag somnade efter halva föreställningen, men det var bara för att jag hade gått upp så tidigt, och för att det var så mysigt och rogivande att ligga i vagnen och lyssna på musiken...

Sen gick vi upp till Farfar och Lussade för honom och bjöd på Lussekatter. Men tro inte att min första Luciadag slutade där! nej då, Mamma och jag tog tåget till Ronneby, körde till Ozzy och Lussade, lussade för Morfar och sen överraskade vi min goding Melwin genom att lussa för honom på hans halvårsdag! Han är så stor nu min kille.

Själv trivdes jag bra i mina Lucia-kläder, och tärneljuset är väldigt spännande att leka med. men så fort jag försöker smaka på det så drar Mamma bort det från munnen på mig... envisa Mamma! Men visst var jag fin:

image102

Kommentarer
Postat av: G-moster

Sötare Lucia finns inte !!!!!

2007-12-14 @ 22:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0