Nu är jag döpt!

Idag döptes jag i Heliga Trefaldighets kyrka av Arne Tegnér. Han skötte det jättebra. Mammas gamla elev Christian spelade och sjöng "Handens fem fingrar" av Peter LeMarc, och mammas kusin Julia sjöng "En väv av legender" från Toffelhjältarna (kompad av sin Pappa Sassa på gitarr). Då grät Karin en skvätt för det var så fint :)  Det var jättemysiga sångframträdanden båda två! Dopklänningen som Mormor sytt var liiite lång i ärmarna, men det gjorde ingenting för jag var precis hur fin som helst!
Lite långtråkigt blev det mellan varven, då fick Morbror och Håkan upp och gå lite med mig så jag fick nåt att titta på. Själva dopakten med vattnen gick jättebra Pappa öste upp vattnnet. Det var en konstigt kanna, för den såg väldigt liten ut men innehöll hur mycket vatten som helst! Det tog väldigt lång tid att tömma den. Präten skämtade om att det måste kännas bra för en brandman att veta att det finns gott om vatten!  :)
Jag gillar ju att bada, och att bli killad i håret, så jag skötta mig jättefint! Min duktiga kusin Mikaela torkade mitt hår med en handduk när prästen hade blött ner det. Det var skönt!
Efter dopet var det mat och fika i församlingshemmet. Vi var 50 personer så det var fullt ös!
Jag fick fantastiskt fina presenter! Fotoramar och fotoalbum i olika häftiga varianter, matservis med Hattsugan av Elsa Beskow, tennflagga med mitt namn ingraverat, smycken, pengar, barnkammarböcker, kläder, silverskedar, nappar med mitt namn på, scrapp-album, fin minnes-igloo med tennbotten som jag ska spara min första tand i, en jättefin Dalahäst med mitt namn på och lite annat som jag är för trött för att komma ihåg nu... det kommer foton på det senare så inget glöms bort!

Ett litet foto på mig, Mamma och Gudfar/Morbror Matthias. När mamma fått fler bilder så lägger jag ut dem!

image41 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0