Ettårskalas

I tisdags fyllde jag ju ett år. Självklart blev det kalas. Myset började redan på morgonen med välling på sängen... det var najsigt och avslappnat...



Av Mamma och Pappa fick jag bland annat en liten söt hund. Den tycker jag om... ända tills de trycker igång honom på knappen på magen. Då skäller han och hoppar och det gillar jag INTE!




Jag var på dagis på förmiddagen, och sen på BVC hos Anna-Carin. Jag väger fortfarande under 10 kg, och jag är 77 cm lång. Så långt var väl allt ok. Men sen fick jag en spruta i låret och det gjorde faktiskt ont! Men Mamma tröstade mig så det gick över ganska snabbt.

På eftermiddagen hade vi kalas. Det var Mormor & Morfar och Farfar som kom. Jag ska ha ett större kalas med fler gäster sen när vi flyttat in i huset och har mer plats.
Jag fick kanonfina presenter. Bord och stolar, sänghimmel och lampa till mitt nya rum, klosshingmed hål i locket och klossa i olika former, trisslotter (med vinst!), regnställ, gummistövlar, fonder, BRIO-spis med mera.


Mormor & Morfar vet vad jag gillar... i kuvertet med trisslotterna låg det CHOKLAD!!! Tänk jag hade inga problem alls att öppna pappret runt chokladen. Mumsigt värre!




Jag hjälpte Mamma att vispa grädden till tårtorna.


Mamma gjorde två tårtor. En till alla mina gäster, den såg ut så här:


och en till bara mig, den såg ut så här:


Jag fick äta min tårta helt själv, utan inblandning av vuxna. He he... sen fick jag bada!










På kvällen kom Mammas kusin Robin, han som också fyller år på min födelsedag! Han fyllde 18 i tisdags. Och hur firar man arton år? Finns bara ett sätt sa Mamma. Så vi gick på krogen, Mamma, Robin och jag. Robin drack bacardi Special, Mamma drack Marguerita och jag åt Tzatsiki. Det var mysigt!


Denna fina skylten satte Mamma upp på dörren!





Det var en bra dag och jag sov väldigt gott den natten!
Tack snälla för alla fina presenter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0