IKEA-debut

Igår var jag på IKEA för första gången. Jag, mamma, Mormor, Dockan och Melwin körde till Älmhult för att shoppa fina saker. Det var lite trångt i bilen med två bilstolar därbak, så det är tur att Dockan inte är så stor om baken, Mamma hade aldrig fått plats mellan mig och Melwin!

Melwin leker tittut med min filt.

Nu är det inte långt kvar.

Sväng vänster Mormor!


När vi kom fram tog vi varsin vagn med hållare för stora IKEA-kassar, sen började jakten på fina prylar. Vi började med plastskålar och muggar i fina färger. Jag provlåg en jätteskön säng, och då ville ju Melwin också vara med och mysa!





På barnens IKEA kunde man prova fräcka stolar och andra roligheter. Det gjorde vi såklart.





Man blir hungrig av att shoppa. Och Mamma säger att man inte har varit på IKEA på riktigt om man inte äter köttbullar. Så vi pausade såklart i restaurangen. Det bliv till något av ett äventyr...
Det började med att vi pangade ett glas i matkön, sen höll vi på att tappa ena brickan vid bordet, Mamma slängde en använd servett i min mjölk, och vårt bord såg ut som ett bombnedslag, Så är det när Taikons är i farten!
Melwin åt jättemycket!

Servett i mjölk!

Hej hej!

Mamma och jag delar en köttbulle.

Jag äter pasta alldeles själv.

Melwin leker med sin mugg.

Så här ser det ut under min stol.

Oj å!



Efter en hel del shopping, och en tupplur i Mammas famn för min del, var vi redo för hemfärd. Jag var ganska trött och sliten då. Melwin också tydligen för han somnade direkt.








När vi kom hem kollade vi lite på grejerna vi köpt, och kkade lite kex innan Ronnebyfolket körde hem.
Det var en rolig dag!
Min fina potta.

IKEA-kex!

Gott!

Hallå där!

Kommentarer
Postat av: G-moster Eva

Tur att man inte var med verkar varit

en tuff dag ses till helgen kram mormor Eva

2008-08-12 @ 12:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0