Jag älskar pengar!

I tisdags var jag på banken med Pappa. Jag fick tag i en bläckpenna och ritade lite på banktjänstemannens skrivbord. Det gick inte bort. Vad är det för smart gubbe som lägger bläckpennor så jag kan få tag på dem? Hur som helst så tror jag han blev glad för han ville nog ändå ha ett nytt skrivbord. Jag fick nämligen en jättefin spargris som tack för hjälpen! I den stoppar jag alla mynt jag kommer över.
Idag hittade Mamma några mynt när hon städade upp lite i skålen på ena köksbänken och de mynten la jag i lilla grisen. Sen ville jag ha mer. Då fick mamma plocka lite mynt ur sin egen sparbössa. Men jag ville ändå ha mer. Då sa Mamma att hon inte hade fler, men jag såg nog att där fanns mer att ta i hennes burk.. SNÅLMAMMA!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0