Station 100

Igår var jag och Jujju på Pappas jobb med Mamma och Madde. Jujjus Mamma Madde jobbar också på brandkåren. Men hon är inte brandman som Pappa. Hon är larmoperatör. Hon svarar i telefon och sen ropar hon i högtalarna till Pappa och de andra gubbarn att det brinner så de måste köra och släcka!

Vi fick sitta i både brandbåtar och brandbilar!





Sen fick vi åka en runda med både TUUT-TUUT och blinkande blåljus innan Pappa fällde ut stödbenen och körde igång stegen med korgen...


Både Juju och Madde och jag och Mamma vågade åka. Jag tror Madde var räddast av alla!






Ser Ni mig?



Så här små såg Juju och Madde ut när jag var högt upp i luften!



Sen gick vi in igen och köpte lördagsgodis i markan. Sen provade vi Pappas hjälm. Den luktade rök och var jättetung! Inte alls lika bekväm som den lilla röda plasthjälmen jag har hemma..




Tack Pappa för att Du var så snäll och visade oss runt på brandstationen och körde oss i stegbilen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0