Julkul

Oj vilka juldagar jag har haft! Först julafton i Ronneby hos Ozzy. Där åt jag god mat, busade och pussades med Memme och så kom Tomten! Jag fick jättemånga saker som jag hade önskat mig! En brandstation i lego, en dator, ett kök, en mikrofon på stativ, en barbiedocka, kläder, en kaffebryggare, en elvisp, förkläde och huckle som jag ska ha när jag bakar, rockabilly-snoddar till håret, lösflätor med pärlor, lego, en morgonrock, skor, läppglans, dvd-film "hitta Nemo", en tomte som jag har ställt under julgranen, pärlplattor, jeanstights, en armbandsklocka, prinsess-hårsnoddar, godis, bastkjol och blomkrans från Hawaii, badlakan med Tingeling... Memme hade också varit jättesnäll för han fick mycket fint också. Bland annat ett par skidor som jag provade lite!





När jag vaknade juldagen var min Faster Annika, farbror Håkan och kusinerna Isan och Mika hos mig! Vi hade lite mys och bus på förmiddagen och sen tog vi en tur till pulkabacken med pulkor, snowracer, åkring och snö-surf-bräda. Oj vad roligt vi hade!





Sen gick vi hem och drack varm choklad, åt lite julgodis och delade ut julklappar. Då fick jag en Halvan-målarbok, Hello Kitty-badskum, en tröja, en bordstablett med foton och dvd med Lotta på Bråkmakargatan och Astrid Lindgrens jul.






Det blev mycket lek med kusinerna. Men jag hann även med att testa mina julklappar lite. Jag dansade Hula i mina fina outfit, och lagade god kvällsmat i mitt nya kök!





Kommentarer
Postat av: GUM

Oj, vad snäll du har varit. Massor av fina presenter. Jag gillar ditt kök. Fin kaffebryggare också men jag tycker ju inte om kaffe, kan du koka te på spisen? Då kommer jag kanske och hälsar på.....

Slå gärna en pling om du ska till pulkabacken någon dag.

Kram

2010-12-28 @ 10:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0